Jakie znaczenie mają kolory w działaniach marketingowych

Wieloletnie badania naukowe potwierdzają całkowicie, że zdecydowana większość klientów przy swoich decyzjach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, ponieważ wszystko się odbywa w podświadomej warstwie, lecz faktycznie tak jest. Z takich też powodów zabierając się za tworzenie jakieś nowej czy też próbę rozreklamowania już będącej na rynku trzeba być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrane w odpowiedni sposób kolory mogą zachęcać do kupna czy też przywoływać pozytywne skojarzenia. Ale sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeżeli ktoś nie trafi z kolorami, to trzeba się liczyć z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu będzie omijała dany produkt. Tak wiec po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych barw i wykorzystać je do tworzenia marketingowej kampanii, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że wybrana kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko samego logo firmy, lecz również opakowań czy też wizualnego wyglądu placówek. Co będzie oznaczało, że klienci będą się z nią często stykać, i na tej podstawie też podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Niejednokrotnie powiązane to będzie z pewnymi emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z daną barwą, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z propozycji danej firmy. Wiadomo od dawna, że pewne kolory mają przypisane jakieś znaczenie, i stanowią niejako kanon w wybranych branżach.

Kolor niebieski to zaufanie i profesjonalizm, ale też i poczucie stabilności, dlatego bardzo chętnie sięgają po niego branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz równocześnie zagrożenie, tak więc trzeba ją naprawdę umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółtą kolorystykę chętnie sięgają firmy turystyczne, natomiast zieleń jest używana przez firmy z branży finansowej, medycznej, lecz również i takie, które chcą podkreślić ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc planują marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy kolor zielony butelkowy sprawdzi się w danym projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić

Porady z obrębu dowolnych dyscyplin prawniczych

Usługi z zakresu dowolnych dziedzin prawniczych realizuje adwokatka Katarzyna Gondek – Waniołek. Bardzo znaczące jest to, iż poza poradnictwem adwokat zajmie się też reprezentowaniem zleceniodawców w rozprawach. Na przykład, interesanci…